Nové CBD květy až ze Švýcarska a s 1% THC!

7 nejspolehlivějších tipů, jak rychle usnout

Máte pocit, že vám usínání zabírá věčnost? Noční převalování je poměrně běžnou záležitostí a nesejde na tom, zda vás trápí krátkodobě či dlouhodobě. Některé statistiky ukazují, že nespavostí trpí více než polovina lidí po celém světě.

Jak už vám jistě došlo, my se dnes zaměříme pouze na samotné usínání, které patří mezi jedny z běžných spánkových problémů. Jak ho můžete urychlit? Následujících sedm tipů vám přinese potřebnou inspiraci na to, jak na dlouhé převalování konečně vyzrát.

Untitled (4066 × 1966px)

1. Bylinky

Stonky, listy, kořeny i květy bylinek nám od nepaměti pomáhají ve chvílích, kdy se po nějaké stránce necítíme tak úplně ve své kůži. Jejich mocná síla sahá i do sfér nespavosti. Abyste však pocítili požadovaný efekt, musíte vyhledávat ty správné druhy. Mezi nejúčinnější bylinky pro snadnější usínání patří:

    • Kozlík lékařský – sice moc příjemně nevoní, ale zato patří mezi nejprozkoumanější přírodní prostředky na podporu spánku. Pomůže nejen s usínáním, ale sníží i pravděpodobnost nočního buzení.
  • Třezalka tečkovaná – nejčastěji se užívá na úzkost a depresi, studie však ukazují, že působí na naše GABA receptory, které do mozku propouštějí látky vyvolávající spánek. Jen to s ní příliš nepřehánějte, větší množství totiž může vyvolávat závratě a paradoxně také neklid a úzkost.
  • Sluncovka kalifornská – veselá bylinka ze srdce vysluněné kalifornské přírody, která působí analgeticky a sedativně a zklidňuje nervový systém, díky čemuž výrazně pomáhá s usínáním.
  • Heřmánek – s ním nikdy nic nepokazíte. Jak ukázaly mnohé studie, heřmánek pomáhá snížit hladiny některých stresových hormonů a umožňuje rychleji dosáhnout hlubokého spánku. A s usínáním pomůže zrovna tak!

2. CBN kapky na spaní

Pomocníkem při usínání se mohou stát i extrakty s obsahem kanabinolu, které mají nejčastěji podobu CBN kapek. Tato účinná látka se řadí mezi kanabinoidy – látky obsažené v rostlině konopí. Když se CBN dostane do lidského organismu, vyvolává relaxační účinky a navozuje ospalost. Stačí pár kapek a bude se vám usínat o poznání lépe.

2

3. Sexuální aktivity

Odborníci na spánek říkají, že by postel měla sloužit pouze na dvě věci, kterými jsou sex a spánek. My můžeme jenom dodat, že pokud chcete rychle usnout, měli byste se před spaním věnovat intimním zážitkům. Milostné hrátky s partnerem vás příjemně uvolní, vyčerpají a uspokojí, takže po nich budete zavírat oči s úsměvem na tváři a čistou hlavou.

4. Čaje na spaní

Kromě bylinek můžete vyzkoušet i čaje podporující spánek. Opět můžete využít výše zmiňované bylinky a nebo se spolehnout na jiné účinné složky. Jednou z nich může být kůra stromu magnolie, který obsahuje honokiol a magnolol, což jsou látky se sedativními účinky. Pochopitelně můžete vyzkoušet i různé směsi, a to například s listy mučenky, která pomáhá s úzkostí a spánkem.

5. CBD kapky na spaní

CBN není jediný kanabidiol, který může pomoci se spánkem. Pravou rukou při potížích s usínáním mohou být také mnohem známější CBD oleje, které mají na lidský organismus harmonizační a relaxační efekt. Jak ukazují některé výzkumy, účinná látka CBD (kanabidiol) má potenciál snižovat hladiny stresového hormonu kortizolu, který nás udržuje vzhůru
blabla

6. Sport

Napadlo vás někdy, že se vám nedaří usnout, protože jednoduše nejste dostatečně unavení? Fyzická aktivita vás zbaví přebytečné energie, unaví svaly a vám se bude usínat o to lépe. Jen si svůj pohyb načasujte tak, abyste ho stihli nejpozději hodinu až dvě před spaním. Tak totiž vašemu tělu dáte dostatek času na to, aby se zklidnilo a začalo být příjemně unavené.

7. Léky na spaní

V tomto případě nemáme na mysli pouze léky na předpis, ale i doplňky stravy, kterých na spánek existuje celá spousta. Obvykle v sobě kombinují různé složky, které společně uvolňují svaly a zklidňují nervový systém, díky čemuž pomáhají navodit spánek. Nejčastěji se pro tyto účely využívá hořčík, melatonin nebo extrakty z bylin, které jsme si uvedli v prvním bodě.

Nyní už máte v rukou spoustu nástrojů, které vás budou provázet na cestě za rychlejším a příjemnějším usínáním. Nejlépe budou fungovat, když se zároveň začnete zbavovat návyků, které spánek naopak narušují – popsali jsme si je v našem článku o nespavosti. Pokud se k tomu postavíte zodpovědně, spokojený spánek na sebe jistě nenechá dlouho čekat.

- Váš CBDčko tým

zdroj fotografií: canva.com

logo

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz